YGlobal SCM zorgt er voor dat uw bedrijf een meerwaarde biedt aan uw klanten en alzo zijn plaats op de markt bevestigd. En dit door een efficiënt marktgericht verkoopbeleid, een efficiënt logistiekapparaat, een efficiënt aankoopbeleid, een efficiënt financieel beheer,…
YGlobal SCM biedt voor elk van de processen binnen uw bedrijf een gepaste oplossing.
Binnen YGlobal SCM onderscheiden we twee platformen
Dit platform is geschikt voor het merendeel van de distributiesectoren, zoals electro, auto-onderdelen, farmaceutica, kantoorbenodigdheden,…
Dit platform is geschikt voor de fruit en groenten sector "versmarkt". En dit van producent tot consument.
In het kort, YGlobal SCM is de olie die de keten van uw bedrijf soepel laat lopen.
Klanten, prospecten, contacten, prijzen, kortingen, promoties, offertes, bestellingen, leveringen, facturatie en statistieken zijn de vertrouwde ingrediënten van een commercieelbeheer en de zuurstof voor uw bedrijf. De web-based opbouw van YGlobal verruimt uw commercieel werkterrein.Uw verkoopteam kan via laptop, tablet, smartphone,... bij de klant of prospect steeds de nodige informatie ophalen of zelfs bestellingen plaatsen. Samen met YGlobal E-Business (EBU) kunt u uw bedrijf letterlijk op de kaart plaatsen.
Leveranciers, contacten, prijzen, kortingen, prijsaanvragen, aankopen, bestelvoorstellen, goederenontvangst, herbevoorradingsstatistieken en stock optimalisatie (minimum- en maximumstock berekening). Stock is een punt waar veel aandacht is aanbesteed binnen YGlobal SCM. Beschikbaarheid kan een directe invloed op de verkoop en op de financiële situatie hebben. Een snelle uitwisseling van informatie met uw leveranciers samen met een exacte kennis van de noden laten toe een correcte hoeveelheid op het juiste moment te bestellen en dit aan de juiste prijs. Voor een snelle uitwisseling van informatie vind u binnen YGlobal een waaier aan oplossingen mail, webservices, xml, ftp, ... Voor het bepalen van de noden wordt gebruik gemaakt van de vraag, verbruik, gemiste verkopen, kostprijs en leveringstermijn.
Meerdere magazijnen, stocklocaties, picking, verpakking, verzending, laadlijsten, etiketten, ontvangst, transferten, permanente inventaris, ...Dit alles in combinatie met scanning en touchscreen om al deze transacties sneller en nauwkeuriger te laten verlopen.Verzend en transportinformatie kunnen online via elektronische weg met uw klant of logistiekpartner uitgewisseld worden.
Productgegevens, kits, assemblies, generieken, catalogi, ... . Elektronische uitwisseling van informatie met leveranciers vergemakkelijken een productbeheer aanzienlijk en zorgen voor een up-to-date informatie.