Wie beter dan u weet wat uw bedrijf of uw sector nodig heeft.
Daarom hebben onze analysten samen met grote, middelgrote en kleine bedrijven, en dit uit verschillende sectoren, de functionaliteiten van onze modules vastgelegd.
Dit proces is continu om een systematische evolutie van onze oplossingen aan uw functionele noden van vandaag te garanderen.


Daar wij de ontwikkelaar zijn van YGlobal en alzo alle technische kennis in huis hebben kunnen wij verzekeren dat onze oplossingen steeds kunnen evolueren volgens de recentste ontwikkelingen op technisch vlak.

Dit alles heeft geresulteerd in YGlobal Business Suite een innovatief platform dat gebruik maakt van web-technologiën en volledig instelbaar volgens uw behoeften.
Compleet, moduleerbaar en gebruiksvriendelijk, YGlobal Business Suite is speciaal ontwikkeld voor ondernemers die nood hebben aan een moderne en op maat gemaakte toepassing.

Het is een moderne toepassing die toelaat lokaal of op afstand te werken, via een webbrowser op PC, PDA, smartphone, tablet of ........!

Kortom, YGlobal Business Suite beantwoordt perfect aan uw behoeften en gebruiksomgeving.
YGlobal SCM zorgt er voor dat uw bedrijf een meerwaarde biedt aan uw klanten en alzo zijn plaats op de markt bevestigd. En dit door een efficiënt marktgericht verkoopbeleid, een efficiënt logistiekapparaat, een efficiënt aankoopbeleid, een efficiënt financieel beheer,…

YGlobal SCM biedt voor elk van de processen binnen uw bedrijf een gepaste oplossing.

Binnen YGlobal SCM onderscheiden we twee platformen :

  • YGlobal SCM
  • Dit platform is geschikt voor het merendeel van de distributiesectoren, zoals electro, auto-onderdelen, farmaceutica, kantoorbenodigdheden,…

  • YGlobal SCM-FAV
  • Dit platform is geschikt voor de fruit en groenten sector “versmarkt”.
    En dit van producent tot consument.

In het kort, YGlobal SCM is de olie die de keten van uw bedrijf soepel laat lopen.
  • Verkoopproces
  • Klanten, prospecten, contacten, prijzen, kortingen, promoties, offertes, bestellingen, leveringen, facturatie en statistieken zijn de vertrouwde ingrediënten van een commercieelbeheer en de zuurstof voor uw bedrijf.
    De web-based opbouw van YGlobal verruimt uw commercieel werkterrein.Uw verkoopteam kan via laptop, tablet, smartphone,... bij de klant of prospect steeds de nodige informatie ophalen of zelfs bestellingen plaatsen.
    Samen met YGlobal E-Business (EBU) kunt u uw bedrijf letterlijk op de kaart plaatsen.

  • Aankoopproces
  • Leveranciers, contacten, prijzen, kortingen, prijsaanvragen, aankopen, bestelvoorstellen, goederenontvangst, herbevoorradingsstatistieken en stock optimalisatie (minimum- en maximumstock berekening).
    Stock is een punt waar veel aandacht is aanbesteed binnen YGlobal SCM. Beschikbaarheid kan een directe invloed op de verkoop en op de financiële situatie hebben.
    Een snelle uitwisseling van informatie met uw leveranciers samen met een exacte kennis van de noden laten toe een correcte hoeveelheid op het juiste moment te bestellen en dit aan de juiste prijs.
    Voor een snelle uitwisseling van informatie vind u binnen YGlobal een waaier aan oplossingen mail, webservices, xml, ftp, ...
    Voor het bepalen van de noden wordt gebruik gemaakt van de vraag, verbruik, gemiste verkopen, kostprijs en leveringstermijn.

  • Magazijnbeheer
  • Meerdere magazijnen, stocklocaties, picking, verpakking, verzending, laadlijsten, etiketten, ontvangst, transferten, permanente inventaris, ...Dit alles in combinatie met scanning en touchscreen om al deze transacties sneller en nauwkeuriger te laten verlopen.Verzend en transportinformatie kunnen online via elektronische weg met uw klant of logistiekpartner uitgewisseld worden.

  • Producten
  • Productgegevens, kits, assemblies, generieken, catalogi, ... . Elektronische uitwisseling van informatie met leveranciers vergemakkelijken een productbeheer aanzienlijk en zorgen voor een up-to-date informatie.
  • Doyen
  • Uw catalogus wordt dagelijks automatisch bijgewerkt:
    - producten;
    - alternatieven;
    - vervangingen;
    - prijzen;
    - schroot;
    - kortingen.

    Online informatie en verwerkingen via web-services:
    - beschikbaarheid van onderdelen;
    - plaatsen van bestellingen met leveringsinformatie.

    Voor het ontvangen van klantenbestellingen en het geven van stock en prijsinformatie kan er gebruik gemaakt worden van de link met Salto (Doyen Auto).
    Dankzij de samenwerking tussen MMS Solutions en Doyen Auto is YGlobal SCM de eerste ERP software die de auto-onderdelen dealer toelaat op een geïntegreerde manier gebruik te maken van het beste van wat deze software oplossingen te bieden hebben!

    Voor bepaalde diensten is er een paswoord nodig verkregen bij Doyen.

  • Van Heck
  • Uw catalogus wordt dagelijks automatisch bijgewerkt:
    - producten;
    - prijzen;
    - schroot.

    Online informatie en verwerkingen via web-services:
    - beschikbaarheid en alternatieven;
    - plaatsen van bestellingen met leveringsinformatie.

    Voor het ontvangen van klantenbestellingen kan er gebruik gemaakt worden van de link met Mijngrossier (Van Heck interpieces).

    Voor bepaalde diensten is er een paswoord nodig verkregen bij Van Heck.

  • TecCom
  • Via web-services communiceert YGlobal SCM met TecCom. Zo kan via de YGlobal ERP online stock en prijs ondervraagd worden en bestellingen bij de leveranciers gemaakt worden.

    Ook wat de TecCom verbinding betreft is het belangrijk te vermelden dat er een contract moet afgesloten worden met TecCom en een paswoord moet verkregen worden voor de gewenste leveranciers.

  • DVSE (Tecdoc) web-services
  • De connectie met DVSE laat toe de bestellingen van klanten automatisch te integreren. Ook wordt online informatie verstrekt met betrekking tot stock en prijs.

    Deze connectie is beschikbaar voor wie een contract heeft afgesloten met DVSE.

  • Motorparts (Tecdoc + ALLDOC) web-services
  • Deze connectie met de YGlobal ERP software via web-service laat toe de catalogus en prijzen te importeren, online beschikbaarheid en prijzen te checken en online bestellingen te plaatsen.

  • Bosal
  • Updates van uw catalogus kunnen geautomatiseerd worden via een import functionaliteit (Excel). Hierdoor zijn uw prijzen, kortingen en productinformatie steeds up-to-date.

  • Bosch
  • Updates van uw catalogus kunnen geautomatiseerd worden via een import functionaliteit (Excel). Hierdoor zijn uw prijzen, kortingen, product-, alternatieven- en schroot-informatie steeds up-to-date.
    Ook productinformatie, prijzen, kortingen en loodtoeslag van de Bosch batterijen kan op een gelijkaardige manier in orde gemaakt worden in uw eigen YGlobal ERP omgeving.
    De imports kunnen automatisch gebeuren via een mailbox waardoor nog meer manueel werk uitgespaard wordt.

  • VTE Import (Vandenabeele)
  • Catalogus prijzen en kortingen kunnen via de Bosch import verlopen. Informatie met betrekking tot beschikbaarheid van onderdelen verloopt via web-services.

  • AEB, DCM, Delphi, Era, Febi, GYS, Hella, Intertruck, KemTex, Krautli, KS Tools, Mobihel, Motip, MPM, Opel, Pferd, Rodcraft, Skf, Vanoekel, Vanwezel, Zasco ...
  • Updates van uw catalogus en prijzen kunnen geautomatiseerd worden via een import functionaliteit (Excel).

Binnen de YGlobal SCM ERP software wordt het beheer van producten en onderdelen op niveau van het merk gedaan. Op deze manier kan er efficiënt gewerkt worden met artikels die dezelfde referenties hebben maar van een ander merk zijn.
De uitgebreide functionaliteiten van YGlobal laten toe verschillende leveranciers te koppelen aan artikels, ook indien merk en referentie gelijk zijn. Er kan gekozen worden welke leverancier de hoofd-leverancier wordt. Hierbij kan rekening gehouden worden met de verkoopprijs berekening.

Gezien de YGlobal software een volledig web-based ERP systeem is, beschikt het over een standaard web-service. Het grote voordeel hiervan zijn de mogelijkheden tot uitwisseling van informatie met andere systemen. Deze communicatie is efficiënt te realiseren wat een enorme meerwaarde geeft voor onze klanten naar kostprijs toe.

MMS Solutions is met YGlobal de eerste ERP ontwikkelaar die de connectie en integratie met de Doyen Auto catalogus Salto gerealiseerd heeft.

YGlobal SCM-FAV van oogst tot facturatie!
Met YGlobal SCM-FAV kan u de perfecte traceerbaarheid van uw fruit garanderen.

Binnen YGlobal SCM-FAV onderscheiden we twee platformen :

  • YGlobal SCM-FAV Enterprise
  • Deze versie is voor de groothandel in fruit- en groenten en bevat alle schakels om een 100 % opvolging te garanderen van alle processen van aankoop to verkoop met eventuele eigen productie en sortering of herverpakking.

  • YGlobal SCM-FAV Express
  • Deze versie is voor de sorteer en verpakbedrijven.
    Van palox tot verpakt eindproduct en dit van ontvangst via stockage naar verwerking en verzending.
    Dit alles met een perfecte opvolging van de traceerbaarheid, de verpakkingen en de opbrengst per sortering.
    Sortering voor derden, sorteer afrekeningen zijn maar een paar voorbeelden van functies die binnen deze versie worden aangeboden. De Express versie is volledig omvat in de Enterprise versie.

Algemene kenmerken
Web-based en alzo overal beschikbaar(pc/pda/tablet), meertalig, beheer van meerdere bedrijven, goederen identificatie aan de hand van barcode.....

Stockage
Volgens eigenaar, herkomst : producent/perceel/aankoop, locatie binnen bedrijf, locatie binnen ULO (plan ULO) en dit voor elke palox of palet.

Traceerbaarheid
Vanaf de ontvangst van de goederen (paloxen en paletten) worden de tranceerbaarheidsgegevens geregistreerd (producent, perceel, plukdatum enz.) deze traceebaarheidsgegevens worden van bulkpoduct naar eindproduct automatisch doorgegeven.

Sortering en verpakking
Zoals de sortering fysiek een automatisch proces is geworden zorgt SCM-FAV dat de administratieve registratie even eenvoudig verloopt.Bij uitkiep worden de paloxen ingescand en alzo de stocks bijgewerkt en de traceergegevens doorgegeven naar de sortering.
Telkens een palet vol is wordt het etiket ingescand en worden de stocks automatisch bijgewerkt.
Sorteerwissels en inventaris gebeuren op een vlotte manier via scanning.
Sorteerresutaten worden permanent bijgewerkt en geven een exact beeld van het resultaat naar kwaliteit (rebut, AE++,....) en kaliber.
Sorteeropdrachten kunnen snel worden gestopt en terug hervat. Meerdere sorteer- en herverpaklijnen kunnen gelijktijdig worden opgestart.
En dit alles via wireless scanners die u toelaten alle functies uit te voeren waar u ze nodig heeft.Het automatisch doorrekenen van verpakkings en sorteerkosten.

Aankopen
Aankopen via leveranciers, telers en veilingen.
Plaatsen van de bestellingen en planning van de ontvangst. Het duidelijke overzicht van de behoeften in de tijd geven exact aan wat eventueel dient aangekocht.
De ontvangst van de goederen gebeurt via Touchscreen of wireless scanner.
Hier gebeurt ook een kontrole naar kwaliteit toe.
Alle aankopen zijn steeds opvolgbaar in hun verschillende stadia. Eventuele aankoopborderels kunnen worden aangemaakt. Alle kosten en prijzen kunnen worden vervolledigt zodat een exacte kostprijs kan worden bepaald voor de partij en naar de verkoop toe.
Berekening van GMO voor telersverenigingen.

Verkopen
Registratie van de bestellingen met eventuele leveringsdata en eventueel rechtstreekse koppeling aan bepaalde partijen (of paletten).Bij de verzending worden de paletten ingescand en gekoppeld aan de verkoop en dit met hun traceerbaarheidsinformatie.
Leveringen kunnen ook rechtreeks worden gecreërd via de scanner zonder voorafgaandelijke creatie van bestelling en later worden aangevuld.
Leveringsbon, CMR, controle certificaat en Fyto kunnen worden gegenereerd.
Verkoopprijzen kunnen inclusief of exclusief bepaalde verpakkingskosten zijn.
Facturatie kan zowel per zending als gehergroepeerd gebeuren.
Voor goederen waar men geen eigenaar van is kunnen automatisch aankoopborderelen worden gegenereerd.

Devos Group
fruitbedrijf waarin zowel eigen productie als handel en export gecombineerd worden.
Maken gebruik van YGlobal-SCM-FAV Enterprise
Meer .....
Machinepark
Alle machines kunnen worden geïdentificieerd met hun specifieke kenmerken en verwante accesoires die erop kunnen worden gebruikt
In de historiek van het machinepark kan men de aankopen, interventies, verhuurcontracten of verkopen consulteren.
Men heeft een gedetailleerde kosten-baten analyse per machine in het machinepark.

Verhuurregistratie
Kalender voor selectie van beschikbare machine voor de gevraagde periode, hier worden ook alle desbetreffende accesoires getoond die geselecteerd kunnen worden.

Afhaling machine
In het atelier kan via de touch screen en handscanner het verhuurcontract opgevraagd worden.
Men kan gebruik maken van checklists die aan elk type machine zijn gekoppeld, bijvoorbeeld nakijken bandenspanning.
Sommig controles kunnen ook verplicht zijn zoals uur teller machine, brandstof etc.........
Alsook de accessoires die dienen toegevoegd te worden en hun respectievelijke checklist.

Terugname machine
Bij terugname kan men het verhuurcontract terugvinden via het serienummer- of machine id of plaatnummer, zo kan het atelier de controles uitvoeren die voor het desbetreffende materiaal zijn voorzien.
Bv: uur teller, brandstof, wasbeurt nodig ja/nee, eigen transport met eventuele Km.Aan elke check kan een bepaald tarief gekoppeld zijn.
Dit alles gebeurt in het atelier via touch screen en handscanner. Hierna is de machine weer beschikbaar indien ze niet aan een herstel of nazicht dossier wordt gekoppeld.

Facturatie
Na de terugname wordt het dossier verder administratief afgehandeld.
Eventuele opmerkingen van de klant + controle van de ontvangstgegevens. Extra kosten zoals brandstof, wasbeurt en schade worden afgehandeld.
De eindfactuur kan een afrekening zijn daar voor lange termijnverhuur periodieke voorschotten kunnen worden gefactureerd.
Deze periodieke voorschotfacturen worden automatisch door het systeem voorgesteld en dit afhankelijk van het type contract.

Herstellingen en onderhoud
Een onderhouds- of hersteldossier kan starten vanaf een bestek en evolueren naar een herstelling.
De magazijnier scant het hersteldocument en scant de wisselstukken die hij op vraag van de technieker uit voorraad neemt.
De gescande wisselstukken worden automatisch toegevoegd aan het hersteldossier en de stock van het atelier of magazijn worden automatisch bijgewerkt.
De tijdsregistratie kan via touch screen of scanner gebeuren. Als de interventie is gebeurd sluit de technieker het dossier af waarna de administratie het overneemt ter controle voor facturatie. Elke interventie met alle details worden aan de historiek van de machine toegevoegd.
Controlelijsten met werktijden per technieker per dossier kunnen worden opgevraagd.

YGlobal Financial (FIN) is een krachtig boekhoudkundig systeem, volledig en evolutief. Het beantwoordt perfect aan de eisen van KMO's en grote bedrijven. Buiten de wettelijk verplichte functies omvat deze module alle nodige documenten,informatie en ondervragingen nodig om uw bedrijf op een efficiënte manier te beheren..

Algemene boekhoudig
  • Ingave aankopen
  • Ingave verkopen
  • Ingave financiële operaties
  • Ingave diverse operaties
  • Ondervraging van rekeningen met Top-Down aanpak
  • Visualisatie & afdrukken staten (van datum tot datum)
  • Balansen & resultatenrekeningen
  • Journalen, rekeningafschrift, grootboek
  • BTW aangifte & lijsten (Afdrukken, InterVAT)
  • Betalingsaanzuiveringen; automatisch en manueel

  • Boekhouding derden
  • Ondervraging van rekeningen met Top-Down aanpak
  • Kredietcontrole volledig geïntegreerd met de andere modules van YGlobal
  • Visualisatie & afdrukken staten (van datum tot datum)
  • Balans klanten, Leveranciers, derden
  • Ouderdomsbalans, tijdschema’s…
  • Herinnering klanten op meerdere niveaus met vrije tekst ingave
  • Betalingsvoorstellen voor Belgische en buitenlandse leveranciers

  • Analytische boekhouding
  • Visualisatie op meerdere niveaus
  • Analytische Balansen & grootboek
  • Opening van meerdere jaren

  • Samenvatting functies
  • Meerdere ondernemingen en periodes
  • Meerdere wetgevingen, meerdere munteenheden
  • Automatische integratie van facturen en creditnota's
  • Voorlopige & definitieve afsluitingen
  • Vereenvoudigde heropening
  • Import – export van boekingen mogelijk
  • Link met Isabel
  • Link met tool BNB
  • Extratie van Intrastatgegevens en creatie van de aangifte

  • Met de e-business module in YGlobal, heeft u de mogelijkheid om op een snelle en makkelijke manier uw bedrijf op de kaart te zetten.Wanneer de e-business module samen met YGlobal-SCM werd geïnstalleerd vermijd u het up-to-date houden van 2 verschillende databanken. De e-businessmodule wordt automatisch ge-update wanneer er wijzigingen gebeuren in YGlobal-SCM.

    Registratie
    Men heeft de keuze tussen verschillende registratie mogelijkheden. U kan uw e-business toegankelijk maken voor het grote publiek, zonder specificaties ofu kan er ook voor kiezen de registratie aanvragen eerst te bevestigen alvorens de gebruikers toegang krijgen tot uw site en verkoopsgegevens.

    Catalogus
    Zoals YGlobal is ook YGlobal-EBU parametriseerbaar, zo kan men bepalen welke informatie gebruikers of gebruikersgroepen mogen afgebeeld zien..Dit kan zijn, het al dan niet zien van prijzen (netto, brutto, ...), kortingen, stock, ...
    De gebruikers kunnen indien gewenst de hele catalogus van YGlobal-SCM consulteren of enkel e-business artikels.

    Bestellen
    Indien de gebruiker toestemming heeft om bestellingen te plaatsen, zal hij artikels uit de catalogus kunnen toevoegen aan zijn mandje.
    Bij bevestiging van de bestelling, heeft men ook hier weer de keuze uit verschillende mogelijkheden, zo kan men indien gewenst een bestelconfirmatie, verzendnota of copie van de factuur doorsturen.


    YGlobal kan gelinkt worden aan reeds bestaande CRM-systemen zoals SugarCrm.
    Customer Relationship Management, optimalisatie van het contact met de klant.

    Kenmerken
  • Efficient beheer van klantenrelatie
  • Opvolging van offertes en bestellingen
  • Mailings
  • Taakbeheer
  • Resultaatgericht
  • Lijsten en statistieken
  • Opvolging commissie
  • YGlobal functioneert op meerdere platformen zoals :
    • IBM iSeries
    • Windows
    • Linux
    Hiervoor maken we gebruik van application servers zoals :
    • IBM Websphere
    • Tomcat
    • Geronimo
    • Jboss
    • Glassfish
    • ...
    Voor het beheer van de gegevens kan gebruik gemaakt worden van courante databases zoals:
    • DB2
    • MSSql
    • PostGresSql
    • ...
    • die toegankelijk zijn via Hibernate.
    YGlobal is gebaseerd op een Service Oriented Architecture die bestaat uit :
    • Client
    • Server
    • Intelligence Center (Knowledge, Logic & Database)


    Client
    De Client aangeboden binnen YGlobal is een webbrowser en laat het werken via PC, PDA, Smartphone of eender welke terminal die beschikt over een webbrowser. Hiervoor werd gebruik gemaakt van JSP's en JavaBeans.
    Andere toepassingen kunnen via Webservices communiceren met de server.
    YGlobal maakt gebruik van een eigen ontwikkelde 'WebEditor' die toelaat de layout van de pagina's snel en makkelijk aan te passen. Server
    De server is de link tussen de Client en de Intelligence Center, hij kan voorgesteld worden als een butler zorgt dat de ontvangen vragen op de juiste plaatsin het Intelligence Center terecht komen en de antwoorden bij de juiste Client.
    Deze structuur laat toe dat de Client en het Intelligence Center onafhankelijk van mekaar kunnen evolueren.
    Intelligence Center
    Het Intelligence Center omvat alle objecten, programma's, databases, ... die nodig zijn om de vragen van de server op te lossen.

    YGlobal gebruikt verschillende opensource programma's zoals JasperReport, jquery, Pentaho, EH Cache, CK-editor, ...